National Parks 2013

Viva Las Vegas ! Hallo thuis…

Las Vegas. Sin City, Disneyland voor volwassenen, Party Town. Geef het een naam en het zal allemaal wel kloppen. De afgelopen week hebben wij hier doorgebracht. Na dik 2 weken rondrijden, natuurparken bezoeken, hiken, enz., vonden we het een goed plan om lekker een...

Denver, de Mile High City

Vandaag hangen we de toerist uit in Denver. De stad die ze ook wel de Mile High City noemen, omdat de stad behoorlijk hoog ligt (ongeveer op 1600m hoogte). Daarnaast staat Denver bekend om de relaxte atmosfeer, de micro breweries (zeg maar kleine lokale...

Een serieuze hike aan de voet van Grand Teton

De meest populaire bezigheid in Grand Teton is hiking: de natuur in. Sommigen maken korte wandelingen, anderen gaan er meerdere dagen op uit. Wij gaan vandaag een langere tocht maken. Wel een van de populairste, maar dat is niet zonder reden zullen we merken. We staan...

Hiken en floaten in Grand Teton

Vandaag een dag in de natuur. We zijn iets trager als anders, maar rond 11 uur hebben we de plek bereikt waar we een hike gaan maken van zo’n 6 à 7 kilometer. Het is een feitelijk een hele grote cirkel die we gaan lopen rondom Taggert Lake, een meertje ten zuiden van...

Bye bye Yellowstone. Hello Grand Teton!

Vandaag nemen we afscheid van Yellowstone. Het is een fantastische omgeving, waar we zeker nog een keer naartoe terugkomen. Maar we hebben gelukkig nog erg veel om naar uit te kijken. Zoals het Grand Teton National Park. Dit park ligt een paar mijl ten zuiden van ...

Een regenachtige dag in Yellowstone

Toen we vanmorgen de gordijnen open deden, was het al duidelijk: het weer is vandaag niet hetzelfde als de afgelopen dagen. We hebben de afgelopen week heel warm weer gehad, maar het zag er nu een stuk frisser uit. En dat bleek te kloppen, de temperatuur kwam niet...

De Geisers van Yellowstone

Als je één dag in Yellowstone bent, dan ga je naar de geisers. Da’s toch waar dit park om bekend staat. En er zijn best de nodige dagjesmensen die allemaal komen  naar het gebied waar zich de meeste geisers bevinden. Geisers, hydrothermische poelen, modderpoelen, enz....

Buffalo Bill en onze eerste echte rodeo

Vandaag hebben we een ‘rustdag’. Dat wil zeggen: we blijven op één plaats en doen het rustig aan. Even bijkomen van alle indrukken van de afgelopen dagen. En het begint al vroeg: we staan pas om 08:00 op en doen erg rustig aan. Na het ontbijt gaan we op...

Via Devils Tower naar cowboy stad Cody

Is South Dakota toch best heel erg Indianen-georiënteerd (tenminste, van wat wij hebben meegekregen), Wyoming is een echte cowboy staat. Tenminste, in mijn beleving. En om die fantasie te bewijzen rijden we vandaag naar Cody. Een stadje dat een soort gateway naar...

Bisons, boze rangers en uitgehakte bergen

Vandaag zijn we niet ver van ons hotel geweest, maar wel de hele dag rondgereden. Klinkt saai, maar was fantastisch. We wilden wild zien, nou dat hebben vandaag gedaan. Nadat we even ons ijs hadden vernieuwd, drankjes in de koeler hebben gedaan en broodjes bij de...

Badlands, de koude oorlog en de eerste bisons!

Ontbijt was vanmorgen op een aparte plek, tussen het vuurwerk en de souvenirs. Ontbijt werd namelijk geserveerd bij de receptie, en de receptie is ook meteen de kassa van de winkel bij Frontier Cabins. Ze verkopen er allerlei indianen artikelen, sommige best mooi,...

Via Carhenge en Wounded Knee naar Badlands

Vandaag zijn we naar Badlands National Park gereden. Een rit waar geen einde aan leek te komen. We hebben al heel vaak door Amerika gereisd. Veel nationale parken gezien en ons altijd verbaasd over het natuurschoon en natuurgeweld in Noord Amerika. Maar dat is niet...

Samen met de World War II Veterans richting Denver

Ik zit op de hotelkamer van het Embassy Suites International Airport Hotel bij te komen van de reis naar Denver. Toch altijd week een heel eind, maar we zijn dan eindelijk in de Mile High City. Dat wil zeggen, we zitten in een hotel vlakbij de luchthaven, maar best...