Komodo Bali 2012

Wel Manta’s, geen Mola Mola’s en teveel stroming

05:30 en de wekker gaat! Veeeeel te vroeg. Maar, we hebben een reisje te maken. Om 06:00 zitten we aan het ontbijt en om 06:30 zitten we in het busjes richting Pandang Bay. Hier gaan we na een rit van anderhalf uur aan boord van een snelle boot richting het eiland...

Duiken op de Liberty

Vandaag weer duiken! Even koppen onder de kraan, snel een hapje ontbijten en naar de duik shop. Hier worden we gebrieft over de USS Liberty, het beroemde wrak waar we op gaan duiken. Daarna de boot en en na een korte trip liggen we weer in het water. De Liberty is erg...

Grand tour over Bali

Opgewekt opgestaan en ontbeten. Vandaag gaan we een stukje van Bali verkennen. Stipt om 08:30 melden we ons bij de receptie, waar onze chauffeur al staat te wachten. Samen met hem overleggen we grofweg de route die we gaan rijden en de plaatsen die we willen zien. En...

Op naar het Siddhartha resort

Ons verblijf in Pondok Sari zit er op. Na weer een nacht slecht slapen met rugpijn opgestaan. Maar een douche doet wonderen. Spullen inpakken en ontbijten daarna kan de reis naar het Siddhartha resort beginnen. Dat was nog best een eindje rijden: bijna 3 uur door...

Niks doen is eigenlijk een kunstvorm

Uitgeslapen. Opgestaan. Ontbeten. Aan het strand gelegen. Af en toe in het zwembad afkoelen. Lezen. Slapen. Lunchen. Weer aan het strand liggen. Naar het zwembad verhuizen. En blijven lezen en slapen. Om 17:00 naar de schildpadden opvang geweest om te kijken naar het...

Kopi Luwak, schilpadden en een nice table

De eerste dag van onze vakantie zonder dat we moeten reizen of zonder dat we gaan duiken. M.a.w.: we hebben uitgeslapen tot maar liefst half 8 🙂 Eerst rustig gedoucht en ontbeten (Indonesisch, met Nasi Goreng) en daarna hebben we een beetje rondgelopen in de omgeving....

Duiken bij Menjangan

Vroeg uit de veren want we gaan weer duiken! Eerst lekker ontbijten en daarna naar de duikschool om alles klaar te maken. Wat een verschil met de vorige dagen: op de Indo Siren hoefden we helemaal niets te doen, hier moesten we alles weer helemaal zelf doen.  Dat wil...

Op naar Bali

Vanmorgen konden we uitslapen, maar daar kwam niet zo veel van. Toch nog op tijd opgestaan, ontbeten, de laatste bagage ingepakt en nog wat foto’s gemaakt. Maar iedereen was al bezig met het vertrek. Leeza heeft alle vlucht info ingezameld, zodat zij ons kon...

De laatste duiken van de liveaboard

Vandaag de laatste duiken vanaf de Indo Siren. Omdat we tussen de laatste duik en de vlucht van morgen minimaal 24 uur moeten hebben, staan we vandaag een half uur eerder op. Nou ja, dat is de bedoeling. In de praktijk waren we vannacht om 02:00 al wakker, omdat toen...

Stromingsduiken met en zonder stroming

Vandaag gaan we duiken op plekken die we al eerder hebben gedaan en die ik tot nu toe tot de top vind horen van wat we gezien hebben. Eerst naar Shotgun. De briefing gaat vooral over hoe om te gaan met de stromingen. Maar wederom blijkt onderwater dat de stroming...

Komodo varanen voeren

Afgelopen nacht gingen de motoren rond 5 uur al aan. Dus werd ik wakker en heb daarna niet zoveel meer geslapen. Bij het brak bij het ontbijt was ik dan ook best brak. Maar een duik en het koele water doet wonderen 🙂 Een van de hoogtepunten van de dag was het voeren...

Niet naar Manta Alley, maar wel manta’s gezien

Iedereen is weer op tijd wakker, hoewel Lisa vergeten is om de mensen wakker te maken. Kennelijk staat de biologische klok van iedereen al op ‘ochtend duik’. Oorspronkelijk zouden we vandaag naar Manta Alley gaan, om Manta’s te kijken. Maar omdat er...

Een duikincident en vretende dragons

Ik wordt erg moe en met koppijn wakker. Karin voelt zich prima. Toch maar een licht ontbijtje en mee duiken. We zijn ten zuiden van Rinca en het water is hier koud. Dus ik doe mijn shorty over mijn lange pak aan. Ik bedacht me nog of ik extra lood mee zou nemen, maar...

De Komodo Varaan

Vanmorgen opgestaan voor de wakeup call. Karin is lekker blijven liggen. Even wat cereals, een sapje en klaar maken voor de wandeling op Rinca, in het Komodo National Park. Hier gaan we de beroemde Komodo Dragons zien ( Komodo Varanen). Met de zodiac gaan we richting...

Yes! Een zeeslang

Opstaan, ontbijt, briefing, duiken. Het ritme voelt al heel normaal aan. Wel een spanning voor de duik bij sommigen, want het schijnt nogal heftig te zijn, qua stroming. We hebben een rifhaak meegenomen, om ons vast te kunnen zetten. Maar net als gisteren is de...

En we gaan eindelijk op weg

De eerste hele dag aan boord van de Indo Siren. Om 7 uur worden we wakker gemaakt, hoewel we allebei niet heel goed hebben geslapen. Jetlag en wennen aan de boot. Even onze koppen opgefrist en naar boven voor een heel licht ontbijt van wat muesli en cornflakes. En...

Help! Onze bagage!

Vandaag vroeg opgestaan (06:15) want we moeten vroeg op de luchthaven zijn. Wel nog even een heerlijk ontbijtje gehad: nasi goreng! Op de luchthaven aangekomen meteen door naar de Merpati Airlines incheck balie. En onze grootste angst leek waarheid te gaan worden: een...

We zijn er bijna…

Zo. Vandaag begin ons nieuwe avontuur. Op tijd opgestaan en zonder stress richting Schiphol. Daar wat ontbeten, wat geshopt en relaxed naar gate G5 voor Malaysian Airlines vlucht MH17 richting Kuala Lumpur. Een lange vlucht van 12 uur, maar die ging eigenlijk heel...

We worden onrustig

Nog even doorwerken en dan gaan we eindelijk weer naar Zuidoost Azië. Indonesië om precies te zijn. En om nog preciezer te zijn: we gaan in eerste instantie 10 dagen op een liveaboard om te gaan duiken rondom Komodo en daarna gaan we nog even relaxen op Bali. Wordt...