Vergezicht op Kauai

Na 2 dagen Waikiki/Honolulu hebben we het daar wel gezien. Als je langer op Oahu wil blijven en Hawaii echt mee wil maken dan moet je uit deze stad weg. Het is een soort mix van Las Vegas en Singapore: heel veel grote hotels en heel veel dure winkels. Tuurlijk, het strand is mooi en 2 dagen is leuk, maar daarna raden we je aan om te verkassen. Wij zijn naar Oahu gegaan voor Waikiki Beach en Pearl Harbor en nu gaan we naar een ander eiland, maar als we gebleven waren, waren we naar de noordkant van Oahu gegaan. Misschien een andere keer.
Wij vertrekken dus naar het volgende eiland, Kauai. Ze noemen dit ook wel ‘The Garden Island’, omdat het zo groen en mooi is. Dat belooft dus wel wat.

The Plantation in Princeville

De taxi die ik gisteren geregeld had kwam ons stipt op tijd ophalen en in no time waren we op het vliegveld. Weer wat ruzie met de bagage automaten (heel irritant, deze meten het gewicht), bleek 1 koffer te zwaar en dat betekent bijbetalen. Dus even wat spullen in de handbagage gestopt en hierna waren we al heel snel bij de gate.
De vlucht zelf duurde maar een minuut of 20: opstijgen en bijna meteen weer dalen. En als je aankomt voelt het meteen volkomen anders als Honolulu: het vliegveld doet wat Aziatisch aan, en is niet zo heel groot. We staan dus echt in 15 minuten met de bagage bij het autoverhuur bedrijf om onze auto op te halen. Heerlijk, weer zelf een auto: geeft toch wat meer vrijheid.

In de verte een bergketen met 4-5 watervallen

De rit naar Princeville, waar we verblijven, duurt ongeveer 45 minuten en geeft al een idee van Kauai. Natuurlijk is het rond de luchthaven drukker, maar al snel rijden we in de rust van het eiland. Het is heel erg groen, met rechts van ons de oceaan, en links een grote bergketen waar we overal watervallen zien. En hoe verder we rijden, hoe mooier het wordt!
Omdat we pas om 15:00 kunnen inchecken, gaan we eerst wat lunchen en kijken we wat rond. We genieten vast van de nodige vergezichten en voor we het weten kunnen we onze accommodatie in. Die hebben we geboekt via vrbo.com (een concurrent van Airbnb).

Buckler op Hawaii

Een supermarkt in Princeville: Youp, er is nog wat werk te verrichten hier !

De eerste keer dat we dit doen en als we binnenkomen weten we het zeker: dit doen we vaker! Wat ziet dit er goed uit: grote woonkamer, complete keuken, 2 slaapkamers, gigantische badkamer, maar vooral: een heerlijke lanai. Je weet wel, een lanai. Hawaiaans voor terras.

Nadat we ons gesetteld hebben doen we wat inkopen bij de supermarkt in de buurt, zodat we voor de komende dagen klaar zijn. We genieten vast wat ons terras en eten bij Chicken in a Barrel: heerlijke BBQ.
Vandaag was een dagje waarin we van lokatie zijn gewisseld, maar verder niet zoveel hebben gedaan. Vanaf morgen gaan we er serieus tegen aan: dan gaan we naar de zuidkant om de Waimea Canyon te bezoeken. Maar de rest van vanavond genieten we nog even op onze lanai 🙂