Florida 2011

Helaas… het zit er op…

All good things come to an end…. En zo ook onze vakantie in Florida. Nog wel even genoten vandaag: op tijd opgestaan, snel ontbeten en nog naar het dak gegaan om aan het zwembad te liggen. En het lijkt wel alsof het vandaag warmer was dan we hebben...

Over mediterrane zwembaden en bergen vlees

Nog 1 hele dag in Miami. En die besteden we met niets doen, of beter, we combineren bezoek aan een US landmark met lekker zwemmen. En dan heb ik het over de Venetian Pool. Hier gingen we heen na ons heerlijke ontbijtje. De Venetian Pool ligt in Coral Gables, een...

Muggen en no-see-uhms

‘Vroeg’ op vandaag, want we gaan een dag naar de Everglades. Eerst weer ons heerlijke ontbijten (fruit, jus, bagel (Rob) of Muffin (Karin) en koffie (Karin) of thee (Rob). Daarna op weg naar de Everglades. Bij Homestead halen we drankjes, broodjes, yoghurt...

Lekker luieren

Vandaag doen we rustig aan. Eerst op ons gemakje ontbijten en daarna naar het strand lopen. De strandbedden wachten al op ons, dus de dag begint goed. De late lunch is in The News, naast ons hotel en vervolgens gaan we nog even aan het zwembad  liggen, op het dak van...

Bye Bye Key West, hello Miami!

Helaas moeten we vandaag Key West verlaten. We hebben het zo enorm naar onze zin gehad in Key West en in ons hotel, dat we het niet echt leuk vinden om te gaan. Maar ja, leuke dingen wachten op ons in Miami. We staan wat vroeger op dan de afgelopen dagen, ontbijten...

44 katten en het is zoooo warm…

Het wordt saai, maar: Het begon hetzelfde als gisteren: opgestaan, ontbeten aan de bar van onze eigen keuken 10 meter gelopen naar het zwembad in de zon liggen, zwemmen om af te koelen, lezen 10 meter lopen naar onze eigen koele keuken voor lunch, al moest ik wel even...

Dolfijnen, roggen en kreeften

Wat een dag ! Het begon hetzelfde als gisteren: opgestaan, ontbeten aan de bar van onze eigen keuken 10 meter gelopen naar het zwembad in de zon liggen, zwemmen om af te koelen, lezen 10 meter lopen naar onze eigen koele keuken voor lunch Na de lunch zijn we naar het...

Zon, zwembad, zon, zwembad, zon, etc.

Eindelijk een dag waar we ons aan het plan houden: we hebben helemaal niets gedaan! De dag: opgestaan, ontbeten aan de bar van onze eigen keuken 10 meter gelopen naar het zwembad im de zon liggen, zwemmen om af te koelen, lezen 10 meter lopen naar onze eigen koele...

Naar Miami! Of toch niet….?

Vanmorgen op tijd opgestaan, ontbeten en onze koffers opnieuw ingepakt. Dat was wel even nodig om alles weer erin te krijgen. Daarna op weg naar Miami. We hebben besloten om weer naar The Hotel of South Beach te gaan. Vlakbij het strand en vlakbij ‘the...

Meer alligators, minder strand

Tja, soms gaan dingen anders dan gepland. Het plan voor vandaag was: niets. Helemaal niets. Nou ja, strand. Eerst even naar het visitor center om te kijken wat er in de omgeving nog meer te doen is. Nou, weinig. Vooral omdat dit de tijd van het jaar is dat het op zijn...

Zo, en dan nu het moeras in…die kl*temuggen….

Op tijd opgestaan, lekker ontbeten en snel naar de supermarkt gereden om onze superaanwinst, de witte koelbox, te vullen met drankjes en lunch. Daarna: op weg richting de Everglades, naar het Big Cypress Park. Na een hele tijd rijden zijn we door een vriendelijke dame...

En daar gaan je kleren…

Vandaag zijn we nog weer wat verder naar het zuiden gegaan, naar Naples. Naples is zo’n beetje de meest zuidelijke stad aan de westkust van Florida. Onderweg passeerden we badplaatsen als Fort Meyers, Captiva & Sanibel. Willen we eigenlijk ook naar toe, maar...

Alligators en slangen

Vandaag lekker rustig aan gedaan. Lekker op ons gemakje ontbeten en daarna de spullen gepakt. Overigens, de Lamborghini en zwarte Rolls Royce zijn inmiddels verdwenen. Gelukkig is er een witte Rolls voor in de plaats gekomen 🙂 Eerst nog even wat foto’s gemaakt...

Take me out to the ballgame

Vandaag een stranddag! Eerst naar een lokale supermarkt gereden en eten (sandwiches en kant-en-klare salade) en drankjes gehaald. Maar ook de beste aankoop van de vakantie tot nu toe: voor $7 een styrofoam koelbox. En een grote zak ijs voor $1.99. Wij waren...

Snorkelen met Manatees

Om 06:30 ging de wekker. Snel kop onder de kraan, ontbijten, tanden poetsen, wagen inladen en op naar de duikshop waar we met de boot meegaan om lamantijnen te zoeken. Die duikshop is echt een no-frills operator: geen gedoe, geen eco-tourleiders, geen naturalisten of...

Homosassa Springs Wildlife State Park

Zoals gezegd: vandaag een beetje de omgeving verkennen en het Homosassa Springs Wildlife State Park bezoeken. Dat laatste bleek erg leuk te zijn. Het is een soort kleine dierentuin met beesten die alleen in Florida voorkomen: alligators, lamantijnen, uilen, de Florida...

Op naar de Gulf Coast!

Voor de laatste keer ontbijt op ons balkon in Orlando. Na het ontbijt besloten we toch nog een 2e outlet center te bezoeken om de ontbrekende zaken aan te schaffen. En dat is gelukt deze keer. M.a.w.; we hebben een extra koffer nodig… Na het shoppen zijn we op ons...

Daar heb je Flipper… en Morgan !?

Eerst weer heerlijk ontbeten op ons balkon en daarna snel kaarten gekocht bij de receptie voor Sea World. Dit park ligt bijna op loopafstand van het hotel, dus de autorit was 2-3 minuutjes!! In no-time stonden we binnen en ook hier viel het ons op dat het bijzonder...

The happiest place in the world!

Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan en hebben we heerlijk ontbeten op ons balkon: cereals, jus en fruit! Daarna: op naar Disneyworld. Tja, je kunt niet naar Orlando gaan en niet naar Disney. Het was ongeveer 10 minuten rijden en werden supersnel naar een parkeerplek...

Shop ‘till you drop

Een beetje uitgeslapen en ontbeten aan het zwembad van het hotel (nou ja, één van de zwembaden 🙂 ). Daarna zijn we naar het Premium Outlet Center bij International Drive gereden. Wat kunnen we ervan zeggen: shoppen, shoppen en meer shoppen. Kleding en schoenen zijn...